TorsDag FörMiddag!

Frida är pigg och klockan är kvart i 11 ? rekord, för några veckor skulle ja vilja säga. Visst så har ja jobbat 11-15 några dagar, men då har man ju tvingat sej upp. Dom här tabletterna gör verkligen susen. Man kanske skulle börja knarka på heltid, skämt osido. Idag har jag liksom igår lite saker att fixa. Min kisshund har kissat på gardinen i sovrummet (för ganska länge sen) upptäckte jag då jag flyttade lite på den, och den var helt stel nertill. Äckligt. Varför har man börjat med sånt ? när han blev rumsren "för länge sen" ?? fattar inte. dessutom kommer han ut dubbelt så ofta nu när vi bor med uteplats, så släpper ut han lite då och då emellan promenaderna. Så det kan ju knappast vara för att han håller på och kissar ner sej. TIPS TACK !
Började tvätta lite igår, men idag ska det tvättas mer, överkast och gardinen oxå då, mattor och sånt där som man bara tvättar ibland. Sen ska det rensas och plockas i garderoben så jag kan få någon ordning nångång. Känns som om ja bara tryckt in allt och slängt det över hela golvet. Stora vardagsrums mattan, den luddiga svarta ska in i sovrummet igen, trotts att mamma tyckte det inte var en bra ide. Men kan inte ha den här ute då jag har en konstig grej för mej och lägger saker på den ? tittar ja mej omkring nu, så är alla saker på den, och på golvet ingenting, så om ja tar bort den borde sakerna hamna i sovrummet iställe ? vilket skulle vara bra. sen ska spegeln som egentligen har sin spik i hallen, men av någon konstig anledning står mot väggen vid mattan där ja även slängt smink, plattåg hårfön och allt vad det är, in i sovrummet också. Får se hur ja ska lösa detta.
Mina täcken ska ut på vädring och sen ska lakan bytas och tvättas. har ca 4 par set med lakan liggandes redan och väntar på tvätt, får se om ja orkar med alla. Skulle vara bra. Trots att jag är sjuk och inte får jobba, så känner jag att ja måste passa på med allt detta nu för sen kommer det inte hinnas med.
Ikväll ska Bilbo även badas, blev sugen igår på att fixa till honom, tog saxen och klippte bort två stora tussar som blivit precis under ögonen som stack in lite grann. Han blev super söt :) Men längtar tills våren sommaren då han ska klippas som vanligt och få bort allting som inte är där det ska vara.
Hur kan ja ens sitta här och planera hela dagen ? känner mej redan trött igen då ja visst hade jätte mkt att fixa.. Suck ! kommer bli tokig om det inte finns tvätttid heller. fast det brukar det ju göra. men säkert bara för idag när ja har stora planer :P

Nu måste ja tagga till. later :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0