Från liten till "mellanstor"

Idag gjorde jag en liten tabbe, hoppas att det inte kommer föra med sej problem usch va synd att det blev så, skulle klippa Bilbo, hade honom i knäet och han satt och tittade snällt och var hur lugn som helst tills jag råkar "nagga" honom i rumpan han skriker rakt ut och springer iväg....  vilken jävla otur han som blivit så lätt att klippa.
gick ut på en promenad så han fick röra lite på sej, för han satt ihop tryck med svansen mellan benen, kollade så det inte var någon fara blev inget märke efter. När vi kom in testade jag att ta på klippmaskinen och han springer och gömmer sej i panik .... =( 
Badar honom istället som jag alltid gör efter klippning. det gick iaf bra vilket är posetivt.

Jag hoppas hoppas hoppas att det kommer gå att klippa honom igen .... han är fortfarande sur på mej och vill inte göra mej sällskap i soffan utan ligger inne i sovrummet.

Förlåt älskling det ska inte hända igen jag lovar !! 



Kommentarer
Postat av: Åsa

Det här tycker jag är en av de mer påfrestande sidorna av rasen - att de är så känsliga. Jag råkade träffa Zelda med en hård boll när vi skulle leka - sedan ville hon inte umgås med mig på hela kvällen... För Zeldas del har det blivit bättre med tiden (hon är nu snart 20 månader). Du får nog börja om från början, klippa litet och ofta och försiktigt så att han lugnar ner sig...

2009-10-19 @ 07:48:21
Postat av: frida

Jag ska göra mitt bästa :(

2009-10-19 @ 11:15:27
Postat av: Elin

Nää, stackarn! Dumma Frida! ;) Haha, min hund kunde också bli sur när vi sprutade i öronmedel och sånt :p Då kunde hon gömma sig under köksbordet och sen när man fick i medlet så låg hon och blängde på oss hela kvällen.

2009-10-19 @ 22:05:12
URL: http://eliisplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0