Jag vänder och jag vrider

På dom stackars dygnen, trodde att jag var trött förut/nyss så gick ut med Bilbo, borstade tänderna, kollat klart på mitt tv program. Nu sitter jag fortfarande kvar i soffan med Bilbo tätt brevid mej som sover djupt. Jag är inte trött längre.... vilket kanske inte är så konstigt ändå med tanke på när jag vaknade förut men iaf. Skulle vara skönt att krypa ner i sängen. Men har fastnat i att läsa meningslösa bloggar.. Man blir bara avundsjuk på alla med pengar ! Gud va livet skulle vara enklare med massa pengar, drömmer ibland att jag skulle vinna 50,000 i månaden i 25 år, om jag bara skulle ha råd att slänga ut 50 kr på en lott?  Men vem har sådan tur, jo gubbar på 80 år ! som sedan dör dagen efter, ingen vet att han vunnit på lotten, lotten försvinner i lägenhets tömningen och ingen kommer ta del av pengarna. Jag blir så sur!  Ibland lådsas jag som om jag har pengar...
Hum nej tacka vettja.. Hum ja vadå ! Joo Bilbo :) han tröstar alltid mej när jag drömmer om mina miljoner.

Jo just ja, Ikea förut. Det blev väl inte att handla det som jag hade tänkt, det blev ett soffbord,tvmöbel och en lång vägghylla. och även toaborste (har redan 2st) men ville ha en röd, köpte även en ny röd badrumsmatta den andra har jag spillt hårfärg på, och sen nya krokar att hänga badlakan på. Det blev jätte fint i tv:rummet verkligen mkt mysigare. Nu vill jag bara flytta gardinerna ifrån sovrummet ut till tv:rummet, men det ville inte joakim så jag ska göra det imorn  när han är på jobbet hade jag tänkt. kommer han väl ringa i panik när han som "vanligt" läser min blogg på arbetstid. Sen ska jag leta rätt på min julstjärna, jag vet att den ska vara någonstans, har sätt den förut någongång.. :S Sen ska jag möblera om i sovrummet? joakim kommer inte tycka om det. vi får se vi får se :) Hum nu lät det som om jag hade handlat jätte mkt, men det är saker för present kortet jag fick ifrån pappa.
Hum nu har det tagit 30 minuter att skriva detta inlägg, har stannat upp och kollat på tv:n för att sen glömt bort vad jag skrivit om, läst igenom och fortsatt. jag är bara så pigg på att fortsätta fixa i lägenheten kommer jag lägga mej i sängen kommer jag bara ligga och fundera i flera timmar känns det som.

Ne ska jag sluta skriva? dom flesta har kanske redan gett upp? aa vi säger så :) Jag ska.. ja vad ska jag göra ingenting på tv:n Bilbo bara sover. Nu ska vi iaf få egna eran tid åt något vettigare. ^^ Sov gott :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0